pátek 27. září 2013

Piráti vsadili na bezkontaktní kampaň

Česká pirátská strana vsadila v letošních volbách vše na inovativní bezkontaktní kampaň. Filosofií této marketingové novinky je omezení fyzického kontaktu s voličem na nezbytné minimum. Zda nejde jen o nepovedený pokus marketingových stratégů, se přesvědčíme v říjnových volbách.
Ilustrační foto: Pirátka agituje
„Máme už dost chodníků znečištěných odhozenými letáky a jiným balastem, kterým staré struktury obtěžují slušné občany. My, Piráti, to uděláme jinak. Zaměříme se na intenzivní soustředění mysli a věříme, že náš program lidé pochopí telepaticky,“ říká Václav Málek, první místopředseda Středočeského kraje. „Sdílení nejde zastavit. Nezabrání mu ani nedostatek potištěného papíru.“, doplnil Ivo Vašíček, lídr v Jihomoravském kraji. „Stejně to nikdo nečte. Naši příznivci a kandidáti chodí jen tak mezi lidmi a hezky se na ně usmívají.“

Od tohoto revolučního způsobu kampaně si Piráti slibují ušetření peněz, času i nervů. Počítají s tím, že čím míň toho budou voliči vědět, tím víc je budou volit. Ostatně tutéž taktiku s úspěchem používají konkurenční strany už dvacet let.

Své zkušenosti přidává i lídr Roman Kučera. „Dříve jsem nosil letáky po stovkách a rozdával je občanům na potkání. Jednou se mi ovšem stalo, že jsem se ohlédl a spatřil, že občané je ihned odhazují na zem. Šel jsem tedy po svých vlastních stopách a na konci, tedy vlastně na začátku, jsem zjistil, že ani jeden leták nechybí. Přivedlo mě to na myšlenku, že 10 letáků bohatě stačí, jde jen o to vymyslet trasu, při které každý úsek projdu dvakrát. První fázi jsem si nazval inseminační, druhou kolekční (z latinského 'colecto' – sbírat). Postupně jsem začal frekvenci střídání obou fází zvyšovat, až mi došlo, že letáků vůbec není třeba.“

Nápad s bezkontaktní kampaní chválí i MUDr. Voženílková z Pražského institutu všeobecné homeopatie: „Je známo, že homeopatické léky fungují nejlépe v maximálním naředění, někdy stačí jen pouhý otisk aktivní molekuly v paměti roztoku. Proč by tato strategie nemohla úspěšně fungovat i v politickém boji proti nemocem společnosti?“

Tuto tezi potvrdila i Jůlia Cigánková, známá moderátorka z televizního pořadu Volejte věštce. „Když zavoláte na 906 975 007 (97 Kč/min), nechci po vás žádné papíry, žádné otisky prstů. Prostě se zamyslím a vím nejlíp, co vám schází a co vám pomůže. Stejně tak to funguje u voličů. Stačí se pořádně soustředit.“

Jistým problémem se může stát černá kampaň spojená s nepovoleným telepatickým vysíláním. Piráti totiž dostáli svému jménu a vysílají naprosto chaoticky, kdekoli je to možné, což se nelíbí sdružení OTA (Ochranný svaz telepatický), kterému náleží poplatek z každé vyzářené relace. Ředitelka OTA, paní Parketa Mrchalová, k tomu říká: „Není možné, aby si každý vysílal co chce a kde chce bez jakékoli regulace. To prostě v demokratické zemi nemůžeme dopustit. Záření je dle zákona zpoplatněno a naše organizace dohlíží na výběr poplatků a dodržování např. nočního klidu, omezení vysílání v MHD a veřejných prostorách a v neposlední řadě i na kvalitu vysílání. Pokud by došlo k nevhodnému záření do malých holčiček, nikdy bych si to neodpustila.“

Piráti však přiznávají, že zakoupili větší množství plakátů a letáků, na které vydali nemalé finanční prostředky v rámci fair play s ohledem na ostatní politické strany, které uznávají starý styl volební kampaně, bez ohledu na moderní trendy v oboru parapsychologie a telepatie. Tyto letáky a plakáty budou po volbách transparentně recyklovány jako tříděný papír, což dokáže náš zájem i na zeleném programu strany, který taktéž prosazujeme. Ultralevé křídlo Pirátů však chce rozdávat letáky před nadcházející zimou bezdomovcům, jako tepelně izolační podložku pod označením Všeobecný záchranný papír.

Žádné komentáře:

Okomentovat